Villkor

Avtal & Villkor

Köp hos Barberklingen

Barberklingen ApS (Hädanefter kallat Barberklingen)

Tårnvænget 16

2730 Herlev

Danmark

Organisationsnummer: DK-37496804

PRISER

Alla priser uppges i svenska kronor samt inkl. moms och andra avgifter.

Med förbehåll för:

  1. Valutaförändringar
  2. Force majeure
  3. Leveranssvikt
  4. Avgiftsförändringar
  5. Utsålda varor samt tryckfel

ORDERBEKRÄFTELSE

När du mottager orderbekräftelsen ska du kontrollera att den överensstämmer med din beställning. Om du upptäcker fel eller önskar ändra din order ombeds du kontakta Barberklingen på hej@barberklingen.se

LEVERANS

Provpaket skickas med DAO365 och levereras normalt inom 1–3 arbetsdagar. Det kan dock förekomma längre leveranstid i förbindelse med kampanjerbjudanden, helgdagar eller liknande. I de fall DAO365 inte kan delas ut till privatadressen på grund av särskilda omständigheter kommer den levereras till postombud. DAO365 besitter nycklarna till 99% av landets trappuppgångar. Refillrakblad á 4 st. skickas med PostNord och levereras inom 6 arbetsdagar. Det kan dock vara längre leveranstid i förbindelse med priskampanjer, helgdagar eller liknande.

Barberklingen skickar alla order fraktfritt.

Barberklingen levererar enbart varor inom Sverige.

BETALNING

Godkända betalningssätt på Barberklingen är:

  1. Visa
  2. Visa Electron
  3. Mastercard
  4. Maestro

Vi har säkrat vår webbshop med SSL-kryptering, som säkerställer att de uppgifter du uppger enbart kan ses av Nets (tidigare PBS). Det totala beloppet dras först då varorna skickas från vårt lager.

ÅNGERRÄTT

Avseende konsumtionsvaror där beställningen av varor görs via telefon eller internet, har konsumenten 14 dagars ångerrätt.

Du har alltså 14 dagars ångerrätt från den dag då du mottager dina varor. Ångerrätten kan enbart utnyttjas om varan returneras i väsentligt oförändrat skick och samma mängd. Ångerrätten bortfaller om du använder varan på ett sätt som försämrar och minskar försäljningsvärdet väsentligt. Använda rakblad returneras till exempel ej. Om du ångrar ditt köp kan du antingen neka mottagandet av paketet eller skicka varan i retur till:

Barberklingen Aps

Tårnvænget 16

2730 Herlev

Danmark

Vi ber dig bifoga en kopia av fakturan för de inköpta varorna, som dokumentation för att den/de returnerade varan/varorna är köpta på Barberklingen.se

Om du nekar mottagandet av paketet eller inte avhämtar det på postkontoret/postombudet så kommer du att debiteras försändelseavgiften för att PostNord returnerar paketet till oss.

Barberklingen rekommenderar att varen returneras via PostNord samt att varan skickas som paket. På detta sätt är det möjligt att spåra paketet i PostNords system och det tar därmed bort tvivel om huruvida varan skickats till Barberklingen. Vidare har du möjlighet att efterlysa paketet om leverans inte ägt rum. Vid retur är du ansvarig för att varan är ordentligt förpackad och du bär risken för varan från den tidpunkt då den levererats. Du ska sända din orderretur till oss utan onödig fördröjning och senast 14 dagar efter att du meddelat oss om att du önskar ångra ditt köp. Meddelandet ska ske till hej@barberklingen.se. I ditt meddelande ska du tydligt uppmärksamma oss på att du önskar nyttja din ångerrätt. Vi kan hålla inne med återbetalningen tills vi mottagit varan i retur om du inte tidigare uppvisat dokumentation på att du returnerat den. För att kunna nyttja ångerrätten ska varan skickas i retur via PostNord eller annat fraktföretag senast 14 dagar efter mottagandet. Vid nyttjandet av ångerrätten ska varan returneras och vi ber dig då att returnera den i originalförpackningen. Avsaknad originalförpackning medför en försämring och minskning av försäljningsvärdet, varpå du utifrån en värdering som utförs av Barberklingen, kommer att bli krediterad motsvarande belopp i förhållande till värdeminskningen.

Följande produkttyper är undantagna från ångerrätten:

  1. Leverans av varor som är framtagna utifrån konsumentens specifikationer eller som fått en tydlig personlig prägel,
  2. Leverans av förseglade varor som av hälsoskydds- eller hygienmässiga skäl inte är lämpliga att returnera och där förseglingen är bruten efter leverans.
  3. Leverans av varor som på grund av deras art sammanblandats med andra varor vid leveransen på så sätt att varorna inte kan skiljas åt.

REKLAMATIONSRÄTT

Eventuella fel eller brister vid levansen från Barberklingen ska åberopas inom rimlig tid efter att du uppdagat felet. Du är förpliktigad att ange och på begäran visa hur felet eller bristen visar sig. Som utgångspunkt kan du enbart klaga över fel som visar sig senast två år efter att du fått varan levererad. Reklamationsrätten gäller för fabrikationsfel, ej vid slitage till följd av användning av varan. Skada på produkten som beror på användarfel, felhantering, modifikationer eller grovt missbruk från användarens sida täcks inte av reklamationsrätten.

NYTTJANDE AV REKLAMATIONSRÄTTEN

Reklamation angående fel och brister ska meddelas till Barberklingen inom rimlig tid efter varans mottagande.

Varan returneras i detta fall till nedanstående adress på kundens bekostnad:

Barberklingen Aps

Tårnvænget 16

2730 Herlev

Danmark

Du ombeds beskriva varans fel eller brist i förbindelse med reklamationen samt upplysa ordernumret. Varan ska skickas i retur i korrekt förpackning.

Vi mottager inte varor sända per efterkrav eller som skickas utan porto. Dessutom hämtar vi inte paket som sänts utan omdelning med PostNord till ett GLS postombud eller liknande.

Om du sänt in en vara för ånger- eller reklamationsnyttjande kommer du alltid att få ett e-mail skickat till dig då vi mottagit varan. I mailet får du upplysningar om den följande processen i förbindelse med behandlingen av din ånger/reklamation.

ORDENTLIG RETURNERING

Alla produkter som returneras till Barberklingen ska vara ordentligt förpackade. Om du brutit produktförpackningen ombeds du kontakta kundservice på hej@barberklingen.se.

Vi rekommenderar att varan returneras via PostNord samt att varan sänds som paket. På detta sätt är det möjligt att spåra paketet i postens system och det tar därmed bort tvivel om varan skickats till Barberklingen eller ej. Vidare har du möjlighet att kunna efterlysa paketet om utlämning ej ägt rum.

VAD VI GÖR MED DINA PERSONLIGA UPPGIFTER (INTEGRITETSPOLICY)

För att du ska kunna ingå avtal med oss på Barberklingen behöver vi följande uppgifter:

  1. Namn
  2. Adress
  3. Telefonnummer
  4. E-mailadress

Vi gör registreringen av dina personuppgifter med syftet att kunna leverera varan till dig.

Personuppgifter raderas eller anonymiseras löpande efterhand som det syfte de insamlats till avslutas. Personuppgifter lagras i högst i 12 månader efter senaste användning.

Då det samlas in personuppgifter via vår webbsida, försäkrar vi att det alltid sker då du gett ditt samtycke, således att du blir informerad om de exakta uppgifterna som samlas in och varför. Uppgifter som uppgetts till Barberklingen förs inte vidare och säljs inte på något vis vidare till tredje part och vi registrerar inte heller några känsliga uppgifter. Som medlem hos Barberklingen har du alltid rätt att ha invändningar angående vilka uppgifter som finns registrerat om dig. Dessa rättigheter har du i enlighet med personuppgiftslagen och kontakt i förbindelse med detta riktas till Barberklingen via email hej@barberklingen.se

Läs mer om Barberklingens integritetspolicy.

COOKIES

På Barberklingen.se används cookies med syftet att optimera hemsidan och dess funktionalitet samt därmed göra besöket så enkelt som möjligt för dig.

Du kan när som helst ta bort cookies från din dator, tillvägagångssättet beror dock på din webbläsare.

LOGGSTATISTIK

Vi använder en loggstatistik på Barberklingen, vilket innebär att ett statistiksystem samlar in information som kan ge en statistisk bild av hur många besökare vi har, var de kommer ifrån och var de befinner sig på hemsidan då de lämnar den. Loggstatistiken används med enda syfte att optimera www.barberklingen.se.

PRENUMERATIONSVILLKOR

Avtalets ingående

Prenumerationsvillkoren gäller för alla våra prenumerationstyper. Ändringar av namn, adress, e-mailadress eller betalningsuppgifter ska omgående meddelas skriftligt till Barberklingen på hej@barberklingen.se, ändras via ditt konto på vår webbsida eller via brev till adressen Barberklingen, Tårnvænget 16, 2730 Herlev, Danmark. Du kommer att mottaga en kvittering av ditt prenumerationsavtal via e-mail.

Det är enbart möjligt att köpa ett provpaket per person. Vid köp av flera provpaket per person kostar provpaketen 149 kr, summan dras automatiskt vid beställning av nästa provpaket.

Ändring av prenumerationstyp

Ändring av prenumerationstyp (varje/varannan månad) görs utan kostnad. Ändringen träder i kraft vid utgången av den existerande perioden. Du byter antingen prenumerationstyp via mitt konto, sänder ett e-mail till hej@barberklingen.se eller genom att ringa till oss.

Prenumerationsperiod och uppsägning

Avtalet är gällande från den dag då du ingår prenumerationsavtalet och fortlöper tills du säger upp prenumerationen eller vid bristande betalning. Prenumerationen kan sägas upp när du vill och gäller med omedelbar verkan, då du inte binder upp dig hos Barberklingen. Uppsägning ska ske via ditt eget konto via vår webbsida, skriftligt till Barberklingen på hej@barberklingen.se eller via brev till adressen Barberklingen, Tårnvænget 16, 2730 Herlev, Danmark.

När kommer min prenumerationsbetalning dras?

Betalning av din prenumeration kommer dras när Barberklingen har skickat din order. Du kommer i förbindelse med att pengarna dras att mottaga ett e-mail med upplysningar om vilket belopp och vad ordern innehåller. Beloppet som dras kommer vara det belopp som matchar den prenumerationslösning som du beställt. Pengarna dras den dag då din order skickas i enlighet med det datum då du upprättat din prenumeration och det intervall som valts. Din order kommer alltid skickas första vardagen efter din beställning. Detta kommer även vara gällande för dina framtida försändelser av våra prenumerationslösningar.

Betalning

Betalning för leverans dras på ditt betalkort samma dag som utskick äger rum. Paketet avsänds via Post Danmark. Kvittering för samtliga köp via betalkort sänds per e-mail. Annars kan du alltid få tillgång till orderhistorik, kvitteringar samt abonnemangsinfo, se mer på ditt konto. Om betalning inte sker senast på förfallodatumet, tas en avgift för varje påminnelse på 10% av räkningens storlek. Vid en för sen betalning förbehåller sig Barberklingen rätten att ålägga ränteavgifter i enlighet med räntelagen §5, stycke 1. Om betalning från prenumeranten inte mottages kan Barberklingen utan varsel upphäva prenumerationsavtalet.

Ändring av betalningsuppgifter på er prenumeration

Om ni får nytt betalkort eller om ni under andra omständigheter ändrar betalningsuppgifter, är det viktigt att ni går in på er profil och ändrar era uppgifter. Om ni inte ändrar era uppgifter kommer Barberklingen inte ges möjlighet att dra betalningen för beställningarna och prenumeranten kommer därmed inte att mottaga varorna. Om ni är osäkra över något är ni mycket välkomna att kontakta oss på hej@barberklingen.se. Alternativt kan du ta bort din prenumeration och upprätta en ny med korrekt kortinformation.

Ändringar av villkoren för prenumerationen?

Ändringar av detta avtal som kommer göras till kundens fördel, däribland pris- och avgiftssänkning, kan genomföras av www.barberklingen.se utan att detta meddelas på förhand. Ändringar av detta avtal som är ofördelaktiga för kunden, däribland pris- och avgiftshöjningar, meddelas med varsel på minst 30 dagar. Ni ska ha fyllt 18 år för att upprätta en prenumeration på Barberklingen. Är ni under 18 år så ska Barberklingen ges samtycke från era föräldrar.

Du anses ha godkänt ändringarna om du inte har meddelat oss något annat innan det datum då ändringarna träder i kraft. Gällande priser och prenumerationsvillkor finns tillgängliga på www.barberklingen.se.

Avtalsbrott

Om du bryter mot ditt prenumerationsavtal eller prenumerationsvillkoren är Barberklingen berättigad att upphäva ditt abonnemang utan varsel.

Behandling av personliga uppgifter

För att administrera ditt abonnemang behandlar Barberklingen en rad uppgifter om dig, däribland namn, adress, telefonnummer, e-mail, personnummer och annan information som anses vara betydande för din prenumeration. Vid tecknandet av prenumeration samtycker du till att vi kan använda upplysningar till administrering av ditt abonnemang samt till statistiska syften.

Elektronisk kontakt samt telefonkontakt

Vid upprättandet av ett medlemskap på Barberklingen, ger du samtidigt samtycke till att Barberklingen kan kontakta dig via elektronisk post och kontakta dig via telefon. Du kommer mottaga elektroniska meddelanden i form av e-mails på din registrerade e-mailadress och SMS-besked på det registrerade mobiltelefonnumret.

Barberklingen kommer via elektronisk post kontakta dig med information om uppdateringar, ändringar, erbjudanden, tävlingar osv. gällande Barberklingen. Du kommer även kunna bli kontaktad via telefon på det registrerade mobiltelefonnumret med service/vägledning i hur du får ut mest av ditt nuvarande medlemskap. Du kan när som helst avregistrera dig från dessa meddelanden genom att svara ”AVREGISTRERA” i ett av de e-mail vi skickar till dig.

ÄR DU OSÄKER PÅ NÅGOT

Om det uppstår oklarheter är du alltid välkommen att skicka förfrågan till hej@barberklingen.se

Klagomål

Om du vill klaga över ditt köp ska du skicka ärendet till: hej@barberklingen.se

Om vi inte lyckas finna en lösning kan du inkomma med en klagan till relevant nämnd inom området, om villkoren härifrån är uppfyllda. Avseende klagoanmälningar gällande vanliga varor ska du gå till konsumentverket eller upprätta ett ärende till den nya europeiska konsumentportalen ODR.

Konsumentverket

Konsumentverket/KO, Box 48, 651 02 Karlstad.

Telefon: 0771–42 33 00

konsumentverket@konsumentverket.se –  www.konsumentverket.se

Online Dispute Resolution

http://ec.europa.eu/consumers/odr/

Handelsvillkor för Barberklingen är senast uppdaterat 11.03.2016